Original title:
Žákovské porozumění iracionálním číslům
Translated title:
Pupils ' understanding of irrational numbers
Authors:
Šiková, Kateřina ; Vondrová, Naďa (advisor) ; Jančařík, Antonín (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
Diplomová práce zkoumá žákovské porozumění iracionálním čísl·m. Cílem bylo zmapovat a zhodnotit porozumění žák· ze druhého a třetího ročníku na gymnáziu. Vyhodnocení probíhalo na základě dotazníkového šetření od 69 respondent· a polostrukturovaného rozhovoru od 12 z nich. Výsledky ukázaly, že pro velkou část těchto žák· jsou všechna čísla s neukončeným desetinným rozvojem považována za čísla iracionální a s ukončeným desetinným rozvojem za čísla racionální. V závěru práce uvádím dva přístupy, které by mohly zmírnit tuto chybnou představu. 1
Keywords:
High school students; high school textbooks; interview; irrational numbers; understanding; Gymnaziální žáci; iracionální čísla; porozumění; rozhovor; středoškolské učebnice
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/117625