Original title: Žákovské porozumění iracionálním číslům
Translated title: Pupils ' understanding of irrational numbers
Authors: Šiková, Kateřina ; Vondrová, Naďa (advisor) ; Jančařík, Antonín (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2020
Language: cze
Abstract: Diplomová práce zkoumá žákovské porozumění iracionálním čísl·m. Cílem bylo zmapovat a zhodnotit porozumění žák· ze druhého a třetího ročníku na gymnáziu. Vyhodnocení probíhalo na základě dotazníkového šetření od 69 respondent· a polostrukturovaného rozhovoru od 12 z nich. Výsledky ukázaly, že pro velkou část těchto žák· jsou všechna čísla s neukončeným desetinným rozvojem považována za čísla iracionální a s ukončeným desetinným rozvojem za čísla racionální. V závěru práce uvádím dva přístupy, které by mohly zmírnit tuto chybnou představu. 1
Keywords: High school students; high school textbooks; interview; irrational numbers; understanding; Gymnaziální žáci; iracionální čísla; porozumění; rozhovor; středoškolské učebnice

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/117625

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-411851


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2020-07-11, last modified 2022-03-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share