Název:
Analýza vzdělávacích potřeb zaměstnanců ve fakultní nemocnici
Překlad názvu:
Faculty hospital employee educational requirement analysis
Autoři:
Dubovický, Miroslav ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávacích potřeb zaměstnanců, kteří jsou zaměstanci nemocnice i lékařské fakulty, respektive lékařů, ktěří vykonávají lékařskou i pedagogickou činnost. Práce v teoretické části je zaměřena na problematiku řízení a rozvoje zaměstnanců, a také právní ukotvení potřeby lékařů se neustále vzdělávat. Celoživotní učení, potažmo andragogika je nástrojem k aktivnšjšímu využívaní inovativních metod a nástrojů pro digitální rozvoj kompetencí. Analýzu vzdělávacích potřeb reflektují ekonomické, sociologické nebo sociálně politické analýzy zdůrazňující nutnost celoživotního vzdělávání bez ohledu na subjektivní či objektivní typologickou dimezi. Cílem předložené diplomové práce je analyzovat současný stav vzdělávacích potřeb lékařů, kteří vykonávají lékařskou i pedagogickou činnost s ohledem na nepřetržitý rozvoj digitalizace. Pro získání požadováných dat bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření a to dvě metody dotazování. Analýzou vzdělávacích potřeb lékařů fakultní nemocnice bylo zjištěno, že dotčená průmyslová revoluce, je jejich profesní součástí, a to nejen z důvodu subjektivní dimenze potřeb, ale také z důvodu chránění sama sebe a zaměstnavatele při jednotlivých výkonech.This diploma thesis focuses on topic of educational needs of hospital and faculty of medicine employees, concretely doctors performing medical and pedagogical services. The theoretical part deals with the issue of employee management and development and with legislative confirmation of doctors need to constantly educate themselves. Lifelong learning, by extension, andragogy, is a tool for more active using of innovative methods and instruments for developing digital competences. Economical, sociological and sociopolitical analysis reflect educational needs analysis and emphasize the need for lifelong learning without regard for subjective or objective typological dimension. The major goal of this thesis is to analyze current condition of doctor's educational needs who perform medical and pedagogical services considering continual digitization development. I chose qualitative research investigation, two methods of questioning to gain required data. The analysis of doctor's educational needs in university hospital proved that current industrial revolution is professionally included not only by reason of subjective dimension of needs but also because of protecting themselves and their employers at particular performances.
Klíčová slova:
andragogika; celoživotní vzdělávání; digitalizace; fakultní nemocnice; Lidské zdroje; rozvoj lidských zdrojů; andragogy; digitization; Human sources; human sources development; lifelong learning; teaching hospital