Název:
Optimalizace zisku výrobců automobilů čelících emisním sankcím po roce 2021
Překlad názvu:
Profit Maximization of Car Manufacturers Facing EU CO2 Emission Penalties From 2021
Autoři:
Leamer, Anthony David ; Večeř, Jan (vedoucí práce) ; Antoch, Jaromír (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Title: Profit maximization of car manufacturers facing EU CO2 emission penalties from 2021 Author: Anthony David Leamer Department: Department of Probability and Mathematical Statistics Supervisor: prof. RNDr. Jan Večeř, Ph.D., Department of Probability and Mathematical Statistics Abstract: This paper sheds light on the newly coming emissions penalization sys- tem imposed on passenger vehicles registered in the EU. We analyze the penalty based on how it influences profit of the car manufacturers. After optimizing the profit margins car manufacturers impose on different vehicles we discuss what this means for the consumer and the manufacturer. We seek to answer the ques- tion 'Who is going to pay the penalty?'. In the last chapter we analyze real data to see if the penalty will motivate manufacturers to produce more eco-friendly passenger cars. The data shows that the manufacturers will lose profit until the fleets' average emissions fall within the limits. The maximization apparatus developed in this paper is indeed standard - in the sense that there are no new theories developed - although the problem is new to the extent that it requires new creative use of specific parts of optimization theory. Moreover the decision of the EU to implement drastic measures to bring down, 'on road CO2 emissions', leads...Název práce: Optimalizace zisku výrobců automobilů čelících emisním sankcím po roce 2021 Autor: Anthony David Leamer Katedra Pravděpodobnosti a Matematické Statistiky: Katedra Pravděpodobnosti a Matematické Statistiky Vedoucí bakalářské práce: prof. RNDr. Jan Večeř, Ph.D., Katedra Pravděpodob- nosti a Matematické Statistiky Abstrakt: Tato práce čtenáře seznámí s novým způsobem penalizace evropských automobilek, které vyrábí auta s příliš vysokými emisemi CO2. Tento nový model, představený Evropskou Komisí (EK), se bude týkat všech nově registrovaných osobních automobilů na území EU. Analyzujeme samotnou hodnotu penalty a její přímý vliv na zisk automobilky. Po optimalizaci marží, které jsou uloženy na jednotlivé modely, budeme vyvozovat závěry jak pro výrobce, tak i spotřebitele. Budeme hledat odpověď na otázku "Kdo zaplatí emisní penaltu?". V poslední kapitole analyzujeme reálná data, abychom zjistili, zda-li bude výrobce motivován k vyšší produkci automobilů s nižšími přímými emisemi COň2. Data poukazují ke zřejmé skutečnosti, že výrobce bude mít nižší zisk, dokud průměrné emise všech automobilů, které vyrobí, nebudou pod limitní hranice. Maximalizační aparát rozvedený v práci je standardní ve smyslu, že se nevytváří nová teorie, ale problém je nový do té míry, že vyžaduje nové kreativní použití...
Klíčová slova:
emise CO2; maximalizace zisku; regulace Evropské Komise; výrobci automobilů; Car Manufacturers; CO2 Emission; European Commission Regulations; Profit Maximization