Název:
Reflexe čtenářství žáků deváté třídy základní školy
Překlad názvu:
Reading skills reflection of the ninth grade elementary school pupils
Autoři:
Dufková, Diana ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Ort Feyglová, Sandra (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá čtenářstvím žáků deváté třídy základní školy ve spojitosti s evaluací výuky a reflexí návaznosti na rámcový vzdělávací program. Cílem práce je zhodnotit vliv školní výuky českého jazyka a literatury na žáky a jejich přístup ke čtenářství. Teoretická část pojednává o čtenářství pubescentů, významu četby, o faktorech ovlivňujících čtenářství dětí a mládeže a o roli školy v procesu formování vztahu ke čtenářství. Výzkum byl proveden v deváté třídě základní školy kvalitativní metodou formou dotazníků. V kooperaci se školou a vyučující byly stanoveny konkrétní výzkumné otázky. V souvislosti s průzkumem školou nabízených, případně žáky osvojených, podnětů výsledky výzkumu představují zpětnou vazbu pro školu a učitele.The diploma thesis focuses on reading of the ninth grade school pupils. The aim is to evaluate the influence of school teaching of the subject Czech language and literature on pupils and their approach to reading. The theoretical part introduces key terms, importance of reading, factors influencing the reading of children and youth, reading of pubescents and deals with the role of the school in forming of reading habits. The research was carried out in the ninth grade of lower-secondary school. It was a qualitative method in the form of questionnaires. Specific research questions have been identified in cooperation with the school and the teacher. The research results - in the context of the suggestions offered by the school - provide feedback for the school and teacher.
Klíčová slova:
Čtenářství|pubescenti|čtenářství na druhém stupni základní školy|literární výchova|Rámcový vzdělávací program; Reading of pubescents|lower-secondary school reading habits|literacy education|Framework Education Programme