Název:
Hasičská stanice Holešov
Překlad názvu:
The Fire Station Holešov
Autoři:
Křepelka, Jakub ; Struhala, Karel (oponent) ; Manychová, Monika (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem požární stanice typu P4. Objekt je navržen na okraji nově budované průmyslové zóny a je strategicky umístěn tak, aby byl v blízkosti výrobních závodů v dané zóně, dále v blízkosti nájezdu na plánovanou rychlostní komunikaci R49 a části městského obchvatu, takže při výjezdu mimo město jím nemusí projíždět. Stanice je navržena jako částečně jednopodlažní a částečně dvoupodlažní. V 1.NP se nachází na severní straně nachází skladovací část s technickým zázemím stanice, uprostřed objektu je garáž pro požární vozidla a v jižní části objektu jsou hygienické a mokré provozy, posilovna a zasedací místnost pro krizový štáb. Ve 2.NP se nachází prostory pro denní a noční pohotovost a kanceláře vedoucích pracovníků. Objekt je prefabrikovaný montovaný skelet s podélným konstrukčním systémem. Obvodový plášť vzhledem k místní architektuře řešen výplňovým zdivem z keramických tvárnic s kontaktním zateplovacím systémem ETICS. Střechy stanice jsou ploché, zelené. Na stanici je dislokováno 8 požárních vozidel (3x CAS, DA, TZA, RZA, AŽ, NA) a 17 sloužících hasičů na jedné směně, zajišťující výjezd 3 družstev.
The Master’s thesis is about processing design documentation for a new bulding of firehouse type P4. Location of the bulding is chosen so the firehouse is near the industrial precinct , further to be near to the planned highway connection and city bypass so they don’t have to pass in the event of an alarm through the city. The firehouse is design as partly two-storey and partly single-storey building. On the first floor is on the north storage part with technical utility rooms. In the middle is garage for fire trucks, and on the south side of the station is hygienic and wet areas, gym and meeting room for emergency staff. On the second floor are rooms for firefighters and offices for officers. Construction system of the building is precast concrete frame with longitudinal construction system. Building envelope is due to the local architecture designed as infill wall with contact thermal insulation systém ETICS. Warm flat roof are green. In the station are placed eight firetrucks (3x CAS, DA, TZA, RZA, AŽ, NA) and 17 fireman in the one shift in three teams.
Klíčová slova:
plochá střecha jednoplášťová; Požární stanice; prefabrikovaný skelet; předepnuté stropní panely Spiroll; vegetační střecha; Firehouse; green roof; precast concrete frame; prestressed concrete slab Spiroll; warm flat roof
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/184511