Original title:
Sledování efektivity prostředků na marketing podniku
Translated title:
Tracking the efficiency of business marketing resources
Authors:
Havránková, Jana ; Budíková, Michaela (referee) ; Dohnal, Radek (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na téma „Sledování efektivity prostředků na marketing podniku“ v níž bude provedena analýza dvou konkrétních firem a jejich marketingových aktivit. Dále budou vymezeny marketingové nástroje ve firmách. Po provedení analýzy budou veškeré marketingové aktivity firem zhodnoceny a následně na ně proveden marketingový plán a jeho rozpočet a zhodnoceny vložené náklady. Práce se skládá z části teoretické a praktické. V první části jsou specifikovány pojmy související s marketingem, v druhé části je provedena marketingová analýza a následně proveden marketingový plán. V závěru je popsáno zhodnocení vložených nákladů, návrhy a případná doporučení ke zlepšení.
Diploma thesis is focused on the theme "Monitoring the efficiency of funds on the marketing enterprise" which will be performed the analysis of two specific companies and their marketing activities. Further, they identified the marketing tools in companies. After analyzing all marketing activities of the companies evaluated and then executed the marketing plan and its budget. After the introduction of the marketing plans in companies will be carried out assessment of the embedded costs. The work consists of the theoretical part and the practical. In the first part are specified concepts related to marketing, in the second part is performed marketing analysis and subsequently conducted a marketing plan. In conclusion, the described evaluation of the embedded costs, the proposals and any recommendations for improvement.
Keywords:
accounting; communication mix; construction market; controlled interview; marketing; marketing in the construction industry; marketing mix; marketing plan; marketing planning; marketing strategies; komunikační mix; marketing; marketing ve stavebnictví; marketingové plánování; marketingové strategie; marketingový mix; marketingový plán; stavební trh; účetnictví; řízený rozhovor
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/184444