Original title:
Učitel v roli oběti kyberšikany a možnosti prevence tohoto jevu
Translated title:
A Cyber-bullying against the Teacher and Possibilities of its Prevention
Authors:
Marková, Kateřina ; Štětovská, Iva (advisor) ; Morávková, Kateřina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá tématem kyberšikany učitele a postoji učitelů k prevenci tohoto jevu. Obsahem literárně přehledové části je vymezení kyberšikany, specifika kyberšikany učitele a aktuální výskyt kyberšikany učitele v České republice i jinde ve světě. Dále bude tato část popisovat možnosti prevence ze strany samotného pedagoga a školy v této oblasti. Na teoretickou část navazuje návrh kvalitativního výzkumu, který si klade za cíl zjistit postoje a přístupy učitelů základních a středních škol k prevenci kyberšikany a jeho výsledky by mohly přispět ke zlepšení programů primární prevence a většímu zaměření na tuto problematiku ze strany školy a učitele. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The bachelor thesis focuses on cyberbullying against teachers a posibillities of its prevention. The first part of the thesis is a literaly review about definition of cyberbullying, specifics of cyberbullying against the teacher and a current occurrence of cyberbullying against a teacher in the Czech Republic and abroad. The next chapter describe posibilities of the prevention for schools and the teachers. The second part of the thesis is a qualitative research project. The goal of the project is to investigate preventive attitudes and approaches of teachers from czech schools in the problematics of cyberbullying. The results can be used to improvement of the preventive programs and to a bigger focus from schools and teachers. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
cyberbullying|cyberbullying against teacher|primary prevention; kyberšikana|kyberšikana učitele|primární prevence
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/112088