Original title: Čtení s porozuměním jako předpoklad úspěšné strategie řešení slovních úloh v matematice
Translated title: Reading comprehension as a prerequisite for successful strategy of word problems solving in mathematics
Authors: Sigmundová, Alena ; Šmejkalová, Martina (advisor) ; Novotná, Jarmila (referee) ; Klimovič, Martin (referee)
Document type: Doctoral theses
Year: 2019
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: explicitness of the wording; linguistic analysis; linguistic factors affecting the difficulty of word problems; occurrence of redundant numerical data; reading comprehension; text length; text structure; word problems in mathematics; délka textu; explicitnost vyjádření; jazykové faktory ovlivňující obtížnost slovních úloh; lingvistická analýza; slovní úloha v matematice; výskyt nadbytečných číselných údajů; členění textu; čtení s porozuměním

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/111738

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-408501


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Doctoral theses
 Record created 2019-12-09, last modified 2022-03-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share