Original title: Oborové čtení ve výuce zeměpisu: přístupy učitelů v širším kontextu
Translated title: Reading in geographical teaching: teacher's approach in a wider context
Authors: Kafková, Michala ; Řezníčková, Dana (advisor) ; Marada, Miroslav (referee) ; Hofmann, Eduard (referee)
Document type: Doctoral theses
Year: 2019
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: disciplinary literacy; grounded theory; professional knowing; professional learning; reading in disciplines; teacher's attitude; teacher's belief; text complexity; vision and action; náročnost textu; oborová gramotnost; oborové čtení; potenciál textu; profesní učení; profesní vědění; přesvědčení učitele; přístup učitele; vidění a jednání; zakotvená teorie

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/110085

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-405970


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Doctoral theses
 Record created 2019-10-19, last modified 2022-03-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share