Original title:
Cube Fighter
Translated title:
Cube Fighter
Authors:
Guba, Peter ; Kofroň, Jan (advisor) ; Švancara, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Real-time strategy games and action games are two very different types of computer games. In my project, I attempted to see whether they could be combined to make a coherent whole, with mixed results. The backbone of my game is its real-time strategy mode, inspired by Warcraft III and The Battle for Middle-earth 1 and 2. In this mode, the player can create buildings and units and use them to fight the enemy. The game also has another mode of playing which imitates action games. In it, the player only controls a single unit. The second mode ended up being just a fun add-on instead of an essential part of the gameplay as I had originally intended. The reason behind that wasn't that it would be impossible to make it so, but rather that it would require my game to be far more complex.Realtimeové strategické hry a akční hry jsou dva velice rozdílné typy počítačových her. V mém projektu jsem se pokusil zjistit, jestli je možné je zkombinovat do jedné, se smíšenými výsledky. Základem mé hry je její realtimeový strategický mód, inspirovaný Warcraftem III a The Battle for Middle-earth 1 a 2. V tomhle módu dokáže hráč tvořit budovy a jednotky a použít je na boj s nepřítelem. Hra má také druhý mód, který imituje akční hry. V tomto módu hráč ovládá pouze jednu jednotku. Druhý mód se nakonec stal jenom zábavným dodatkem, a ne esenciální součástí hry, jak jsem si původně představoval. Důvodem nebyla nemožnost realizace, ale její komplexnost.
Keywords:
action; game; real-time; RTS; strategy; akční; hra; realtime; RTS; strategie
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/109120