Název:
Změny úrovně rovnováhy po přípravě na in-linech
Překlad názvu:
Changes in level of balance after in-line preparation
Autoři:
Filipová, Iveta ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Změny úrovně rovnováhy po přípravě na in-linech Cíl: Cílem této diplomové práce je vypozorovat změnu úrovně rovnováhy u studentů FTVS po dvouměsíční výuce na in-linech. Metody: Tato diplomová práce je kvantitativním vědeckým výzkumem, kvazi experimentem a bylo v ní použito několik metod. Metoda literární rešerše a analýza odborných dokumentů pro zpracování teoretické části práce. Dále v části praktické zúčastněné pozorování, dotazování a laboratorní měření za pomoci tlakové desky Footscan. Výsledky: Formou laboratorního měření na přístroji Footscan bylo zjištěno, že úroveň rovnovážných schopností se u studentů po dvouměsíční výuce na in-linech změnila. Došlo ke zlepšení jejich stability. Podle stanovených hypotéz bylo zjištěno, že dva ze čtyř určených testů mají statistickou významnost. Díky této práci můžeme říci, že in- line bruslení je vhodná pohybová aktivita nejen pro zlepšování kondice, ale i jiných pohybových schopností. Klíčová slova: In-line bruslení, kondiční bruslení, kurz in-line bruslení, sportovní trénink, posturální stabilita, rovnováha, rovnovážné schopnosti, Footscan.Title: Changes in level of balance after in-line preparation Objective: The aim of this thesis is to observe the changes in balancing abilities of students of FTVS after two month of in-line preparation. Methods: This thesis is quantitative scientific research, a quasi experiment and several methods were used in it. The method of literary research and the analysis of professional documents for processing the theoretical part of the thesis. Next, in the practical part, active observation, questioning and laboratory testing using the Footscan pressure plate. Results: By doing laboratory tests on the Footscan device, it was found that the level of balancing abilities of the students changed after two months of in-line preparation. Their balance improved. According to the established hypotheses, it was found that two out of four designated tests have statistical significance. Thanks to this thesis, we can say that in-line skating is an appropriate physical activity for improving not only fitness, but other motor abilities as well. Keywords: In-line skating, fitness skating, in-line skating course, sports training, postural stability, balance, balancing ability, Footscan.
Klíčová slova:
Footscan; In-line bruslení; kondiční bruslení; kurz in-line bruslení; posturální stabilita; rovnováha; rovnovážné schopnosti; sportovní trénink; balance; balancing ability; fitness skating; Footscan; In-line skating; in-line skating course; postural stability; sports training