Název:
Role ergoterapeuta u dětí s mentálním postižením ve věku od pěti do osmnácti let. Podtitul: S využitím rekondičních pobytů
Překlad názvu:
The role of the occupational therapist for children with mental disability aged from five to eighteen. Subtitle: Using reconditioning stay
Autoři:
Nývltová, Markéta ; Svobodová, Tereza (vedoucí práce) ; Rodová, Zuzana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] BAKALÁŘKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Markéta Nývltová Vedoucí práce: Bc. et Bc. Tereza Svobodová Název bakalářské práce: Role ergoterapeuta u dětí s mentálním postižením ve věku od pěti do osmnácti let: S využitím rekondičních pobytů Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se zabývá zejména ergoterapeutickou intervencí u dětí s mentálním postižením. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje typy mentálního postižení a ergoterapii (vztah ergoterapie a dětí s mentálním postižením). V této části je také rozebírán pojem rekondiční pobyt. Následuje popis ergoterapeutických metod, technik a přístupů, které jsou vhodné pro návrh ergoteraputického programu na rekondičním pobytu. V praktické části je popis dvou absolvovaných rekondičních pobytů a následuje jejich porovnání. Je zde využito nestrukturovaných rozhovorů, čímž došlo ke zjištění informovanosti o oboru ergoterapie v neziskovém sektoru. Rozhovorů se účastnili pracovníci, kteří se podíleli na chodu rekondičních pobytů. Dále je podrobným pozorováním sledován průběh dvou rekondičních pobytů. Na základě porovnání těchto rekondičních pobytů je vytvořen ergoterapeutický program rekondičního pobytu s dětmi s mentálním postižením ve věku od pěti do osmnácti let. Hlavní přínos práce spočívá ve vytvoření ergoterapeutického...The bachelor's work is particularly concerned with occupational therapy intervention in children with mental disabilities. The work has two parts, theoretical and practical. The theoretical section describes the types of mental disability and occupational therapy (the relationship between occupational therapy and children with mental disabilities). The concept of reconditioning is also discussed in this section. The following is a description of occupational therapy methods, techniques and approaches that are suitable for designing an occupational therapy reconditioning program. In the practical section there is a description of the two reconditioning stays completed, followed by a comparison. Unstructured conversations are used here, thereby establishing awareness of the field of occupational therapy in the non-profit sector. The talks were attended by workers involved in the running of reconditioning stays. In addition, two reconditioning stays are monitored with detailed observation. Based on a comparison of these reconditioning stays, an occupational therapy reconditioning programme is established with children with mental disabilities aged between five and eighteen. The main benefit of the work is to create an occupational therapy programme that has different applications. Occupational...
Klíčová slova:
ergoterapeutické metody; ergoterapie; mentální postižení; rekondiční pobyty; volný čas; ergotherapeutic methods; free time; mental health; occupational therapy; reconditioning stay