Original title:
Zdroje informací o politice používané vysokoškolskými studenty v kontextu studovaných oborů
Translated title:
News Sources about Polities Used by University Students in the Context of Subjects of Their Study
Authors:
Sílešová, Adéla ; Jirků, Jan (advisor) ; Osvaldová, Barbora (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá přístupem českých vysokoškolských studentů k informacím o politice a uvádí téma do širšího kontextu. Cílem práce je zjistit, jaké zdroje čeští vysokoškoláci používají v souvislosti se získáváním informací o politice, jak o politice jako takové přemýšlejí a zjistit, zda se jejich přístup liší na základě oborů, které studují. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části je představena česká mediální krajina a zákonitosti, které ji charakterizují. Dále je popsáno a do zahraničního kontextu uvedeno téma českých vysokoškolských studentů. Závěr teorie shrnuje dosavadní literaturu týkající se popisované problematiky. Praktická část práce je stěžejní. Charakterizuje uskutečněný výzkum, popisuje jeho průběhu a přináší analýzy a vyhodnocení.The diploma thesis examines the attitudes of Czech university students towards information about politics. The subject of interest also lays in news sources which students use to get information from and in focus on the differences in students' attitudes related to their fields of study. The thesis is divided into two parts. The theoretical one introduces Czech media landscape and its characteristics, describes Czech university students and shows some international comparison. Related literature review follows. The base of this thesis is its practical part. It introduces the conducted research into detail. It describes its goals, methods and analysis used and, in the end, it shows the findings.
Keywords:
Media; news sources; politics; university students; young people; mladí lidé; Média; politika; vysokoškolští studenti; zdroje informací
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/110800