Original title:
Vztah mezi ekonomickými ukazateli a prodejem luxusních automobilů
Translated title:
The correlations of economic changes to the super luxury car sector
Authors:
Hönig, Maximilian ; Chytilová, Julie (advisor) ; Votápková, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Within the thesis, the effects of macroeconomic and societal changes on the sale of Ferrari automobiles is examined. The main focus of this thesis is to discover, whether known factors, influencing luxury goods and total car sales, are also relevant for super luxury sport cars. This is done, by regressing Ferrari sales and total car sales on these factors and comparing the results to the ones for normal car sales, in each of the analyzed regions.V rámci práce je zkoumán vliv makroekonomických a společenských změn na prodej automobilů Ferrari. Hlavním cílem této práce je zjistit, jestli známé faktory ovlivňující luxusní zboží a celkový prodej automobilů jsou relevantní i pro super luxusní sportovní automobily. To se provádí tak, že v každém z analyzovaných regionů dochází k regresi prodeje Ferrari a celkového prodeje automobilů na tyto faktory a následuje porovnání výsledků.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/109336