Original title:
Spolupráce značky Pilsner Urquell s Českým olympijským výborem
Translated title:
Cooperation of Pilsner Urquell with Czech Olympic Committee
Authors:
Müllerová, Anne-Marie ; Voráček, Josef (advisor) ; Šíma, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Spolupráce značky Pilsner Urquell s Českým olympijským výborem Cíle: Hlavním cílem práce je na základě zjištěných informací o spolupráci těchto dvou subjektů a údajů týkajících se olympijských reklamních kampaní značky Pilsner Urquell konkrétně i využívaných komunikačních kanálů, navrhnout daná doporučení, jakými kroky by se dala propagace olympijských reklamních kampaní této značky v jednotlivých komunikačních kanálech zlepšit, popřípadě obohatit. Metody: V práci bylo využíváno kvalitativní metody marketingového výzkumu, konkrétně polostrukturovaných rozhovorů s představiteli značky Pilsner Urquell. Další část práce vznikla na základě analýzy sekundárních dat, ať už veřejně dostupných či dat poskytnutých společností Plzeňský Prazdroj, a.s. Výsledky: Výsledky práce ukázaly, že značka Pilsner Urquell využívá všech vhodných a dostupných komunikačních kanálů k propagaci svých olympijských kampaní. Avšak je zde prostor pro možná zlepšení v rámci jednotlivých kanálů. Patří sem např. zlepšení propagace aktivit na olympijských festivalech prostřednictvím sociálních sítí, rozšíření zábavných aktivit pro návštěvníky olympijských domů. Nabízí se i navázání užšího vztahu s některým z řetězců supermarketů v rámci tzv. off-trade kanálu a vytvoření speciálních nabídek pro zákazníky těchto supermarketů....Title: Collaboration of the Pilsner Urquell with the Czech Olympic Committee Objectives: The main object of this bachelor thesis is to suggest recommendations how to improve communication of Pilsner Urquells olympic advertising campaign on each communication channel based on the information about the cooperation between Czech Olympic committee and Pilsner Urquell and data concerning to advertising campaigns of the Pilsner Urquell. Methods: The thesis used qualitative methods of marketing research, namely semi-structured interviews with representatives of the Pilsner Urquell brand. Another part of the work was based on the analysis of secondary data, whether publicly available or provided by the company. Results: The results of the work showed that the brand uses all suitable and accessible communication channel for promoting its olympic campaingns. However, there is space for possible improvement. For example, higher promotion of their activities at the Olympic festivals through their social networks, add more fun activities for visitors in Olympic house or establish a closer relationship with one chain of supermarket and create special offer for their customers. Keywords: sport, promotion, sponsorship, image, Public Relation, marketing OBSAH 1...
Keywords:
image; marketing; promotion; Public Relation; sponsorship; sport; image; marketing; propagace; Public Relations; sponzoring; sport
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/108792