Original title:
Raytracing pro GPUEngine
Translated title:
Raytracing for GPUEngine
Authors:
Novák, David ; Milet, Tomáš (referee) ; Starka, Tomáš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Hlavním cílem práce je optimalizace metody sledování paprsku, konkrétně pomocí akcelearčních datových struktur. Zaměřeno bude především na zamyšlení nad různými strategiemi stavby této struktury a jejího průchodu. V rámci práce budou implementovány a porovnány algoritmy běžící na CPU a na GPU, přesněji rychlost stavby a výsledná kvalita mající přímý vliv na rychlost výpočtu samotného sledování paprsku. K otestování kvality akcelerační struktury bude sloužit aplikace počítající zobrazování scény metodou sledování paprsku. Část stavby akceleračních struktur bude přidána do knihovny GPUEngine.
The main goal of this thesis is ray tracing optimization, especially with the use of acceleration data structure. It'll be focused on discretion about various structure build strategies and their traversal. Different algorithms on the CPU and on the GPU will be implemented and compared in the thesis, specifically will be compared the speed of build and final structure quality, which have a direct influence on ray tracing performance. A ray tracing application will be implemented for the purpose of the acceleration structure quality test. A part with acceleration structure building will be added to GPUEngine library.
Keywords:
Bounding volume hierarchy; OpenGL; Ray tracing; Ray tracing optimization; hierarchie obalových těles; OpenGL; optimalizace sledování paprsku; Sledování paprsku
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/180339