Original title:
Porovnání přesnosti metod pro stanovení ceny rozestavěné stavby mateřské školy
Translated title:
Comparing the Accuracy of Methods for Determining the Price of an Unfinished Construction of a Kindergarten
Authors:
Kopečková, Martina ; Doležalová, Monika (referee) ; Kosová, Jaroslava (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá porovnáním přesnosti metod využitých pro ocenění rozestavěné stavby mateřské školy. V teoretické části jsou definovány základní pojmy používané v diplomové práci a související s daným tématem. Uvedeny a popsány jsou jednotlivé metody používané k oceňování rozestavěných staveb. V praktické části jsou vybrané metody aplikovány na konkrétní příklad rozestavěné stavby mateřské školy Kamechy ve dvou fázích rozestavěnosti vlastního objektu mateřské školy. Aby bylo možné zjistit, zda se v tomto konkrétním případě projeví rozdíly cen při použití různých oceňovacích metod stejným způsobem také v čase, je provedeno ocenění a vyhodnocení pro dvě cenové úrovně (CÚ) – CÚ roku 2014 a CÚ roku 2018. Na základě porovnání, analýzy a vyhodnocení dílčích i celkových výsledků ocenění je zhodnocena přesnost (jednotlivých) použitých metod pro stanovení ceny rozestavěné stavby mateřské školy Kamechy.
The thesis deals with the comparison of the accuracy of methods used for valuation of the construction of the kindergarten. The theoretical part defines basic terms used in thesis and those related to the topic. Individual methods used for appraisal under construction are presented and described. In practical part, selected methods are applied to a concrete example of partially costructed Kamechy kindergarten in two phases of building process. In order to determine whether price differences among different valuation methods change over time, an appraisal is performed for two different price levels - for years 2014 and 2018. Based on comparison, analysis and evaluation of partial and overall results of the evaluation, accuracy of all appraisal methods used for valuation of partially constructed kindergarten are calculated and determined.
Keywords:
building construction; intemized budget; price indicators; price regulation; Unfinished construction; cenové ukazatele; cenový předpis; položkový rozpočet; Rozestavěná stavba; stavební konstrukce
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/179144