Original title:
Návrh elektrizace jednokolejné trati
Translated title:
Single railway electrification system design
Authors:
Svoboda, Ondřej ; Radil, Lukáš (referee) ; Pelc, Jiří (referee) ; Drápela, Jiří (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Hlavním tématem diplomové práce je návrh elektrizace jednokolejné trati stejnosměrnou proudovou soustavou 3 kV a střídavou proudovou soustavou 5 kV 50 Hz a poté ekonomicky zhodnotit v časovém období 30-ti let. Práce pojednává o základních trakčních soustavách a také se věnuje výpočtu hlavních parametrů elektrických vlakových souprav. V práci je detailně popsán postup při návrhu elektrizace tratě a částečné seznámení se simulačními programy, které byly využity pro energetické výpočty.
The main topic of the thesis is the design of single-track electrification of a direct current system of 3 kV and an alternating current system of 5 kV 50 Hz and then economically evaluate it over a period of 30 years. The work deals with basic traction systems and also deals with the calculation of main parameters of electric trains. The thesis describes in detail the procedure for the design of the electrification of the track and a partial introduction to the simulation programs that were used for energy calculations.
Keywords:
AC traction current system; DC traction current system; losses; OpenPowerNet; OpenTrack; power load; touch voltage; traction; trains; voltage drop; dotykové napětí; OpenPowerNet; OpenTrack; stejnosměrná trakční proudová soustava; střídavá trakční proudová soustava; trakce; vlaky; výkonové zatížení; ztráty; úbytek napětí
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/177715