Název:
Anténní řada pro určování pozice letadel
Překlad názvu:
Antenna array to determine positions of airplanes
Autoři:
Zelenka, Pavel ; Pokorný, Michal (oponent) ; Raida, Zbyněk (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této práce je navrhnout anténní řadu pro systém určování pozice letadel na letišti. Systém využívá frekvence 1030 MHz a 1090 MHz. Anténu bude rovněž používat směroměrný systém DME/TACAN, který pracuje v pásmu 1025 MHz až 1150 MHz. Požadovaná impedanční šířka pásma anténní řady je tedy 125 MHz, tj. 1025 MHz až 1150 MHz. Teoretická část této práce analyzuje vlastnosti flíčkové antény z hlediska použití a rozebírá možnosti rozšíření impedančního pásma. Praktická část je zaměřena na vytvoření několika různých numerických modelů širokopásmové vrstvené antény. Dále jsou srovnány vlastnosti 3- a 4-prvkové anténní řady. V závěru jsou shrnuty výsledky práce.
The project is aimed to design an antenna array for an aircraft positioning system at an airport. The system operates at frequencies 1030 MHz and 1090 MHz. The antenna is also used by the DME/TACAN system operating in frequency range from 1025 MHz to 1150 MHz. The required impedance bandwidth of the antenna array is 125 MHz, i.ee from 1025 MHz to 1150 MHz. The theoretical part of the thesis analyses properties of different patch antennas and discusses the possibility of extending the impedance bandwidth. The practical part is focused on the development of the numerical model of the broadband stacked patch antennas. In addition, properties of the 3-element and 4-element antenna array are compared. At the end, results of the thesis are summarized.
Klíčová slova:
flíčková anténa ve tvaru E; Impedanční šířka pásma; obdélníková flíčková anténa; vícevrstvá flíčková anténa.; E-shaped patch antenna; Impedance bandwidth; rectangular patch antenna; stacked patch antenna.
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/177690