Název:
Měření a analýza tuhosti podložek pod patu kolejnice
Překlad názvu:
Evaluation of the rail pad stiffness
Autoři:
Šardická, Klára ; Pazdera, Luboš (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Podložky pod patu kolejnice jsou součásti podkladnicového i bezpodkladnicového uzlu upevnění. Jedná se o pružný prvek, který slouží především ke snížení negativních účinků dynamického namáhání, redukci hluku a vibrací. Práce se zabývá laboratorním měřením nízkofrekvenční dynamické tuhosti při frekvenci 5 Hz, statické tuhosti dle ČSN a statické tuhosti dle OTP podložek pod patu kolejnice. Cílem je provedení a vyhodnocení měření vzorků dodaných různými výrobci a dle rozptylu výsledných tuhostí výrobce porovnat. Vyhodnotit tuhosti i užitých pryžových podložek a porovnat s výsledky nových vzorků. Dále se práce věnuje faktorům, které by samotné měření a jeho výsledky mohly ovlivnit.
Rail pads are part of baseplate and baseplateless fastening system. It is a flexible element that is used primarily to reduce the negative effects of dynamic stress, reduce noise and vibration. This thesis deals with laboratory measurement of low-frequency dynamic stiffness at 5 Hz, static stiffness according to ČSN and static stiffness according to OTP of rail pads. The aim is to carry out and evaluate the measurements of samples supplied by different manufacturers and to compare them according to the variance of the resulting stiffnesses. Evaluate the stiffness of used rubber pads and compare with the results of new samples. Further, this thesis deals with the factors that the measurement itself and its results could influence.
Klíčová slova:
nízkofrekvenční dynamická tuhost; Podložky pod patu kolejnice; rozptyl; statická tuhost; upevnění; dispersion; fastening system; low-frequency dynamic stiffness; rail pads; static stiffness
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/179660