Original title:
Interní komunikace ve vybrané společnosti
Translated title:
Internal Communication in a Chosen Company
Authors:
Burianová, Jitka ; Brunová, Jana (referee) ; Konečný, Štěpán (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
V mé diplomové práci se zabývám zhodnocením interní komunikace ve společnosti Česká spořitelna. V první části práce zaměřené na teorii, zdůrazňuji důležitost kvalitního fungování interní komunikace a důsledky jejích nedostatků. Tyto poznatky uplatňuji i v praktické části, kterou navíc doplňuji o charakteristiku společnosti Česká spořitelna a důležité milníky vzniku interní komunikace ve společnosti. V analytické části zjišťuji spokojenost zaměstnanců s aktuální situací. Práce představuje návrhy sloužící ke zjednodušení předávání zpráv a vyhnutí se přebytečnému zahlcení informacemi, které nejsou pro všechny zaměstnance relevantní.
My diploma thesis deals with the evaluation of internal communication in Česká spořitelna. The first part of my work is focused on theory, emphasizing the importance of good functioning internal communication and the consequences of its deficiencies. I also apply this knowledge in the practical part, which is supplemented by the characteristics of Česká spořitelna and the important milestones of the origin of internal communication in the company. In the analytical part, I investigate the employees' satisfaction with the current situation. The paper presents proposals on how to simplify message sharing and avoid the overloading of information that is not relevant to all employees.
Keywords:
crisis communication; hotline; information; Internal communication; hotline; informace; Interní komunikace; krizová komunikace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/177873