Original title:
Vykreslování planet s využitím adaptivních úrovní detailů
Translated title:
Adaptive Level of Detail for Planet Rendering
Authors:
Moravec, Matěj ; Milet, Tomáš (referee) ; Matýšek, Michal (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá vykreslováním planety v~reálném čase s~adaptivní úrovní detailu terénu v~enginu Unity. Pro adaptivní změnu úrovní detailů je použit a~modifikován algoritmus Chunked LOD. Pro efektivní vykreslování dat je použit instancing. Využívá se grafické karty pro vytvoření geometrie planety pomocí výškových map a~také je aplikována teselace pro postupné morfování při změně úrovně detailu.
This bachelor thesis is focused on real time planet rendering with adaptive level of terain detail in Unity engine. Chunked LOD algorithm is modified and used for adaptive change of level of detail. Intancing is used for efective data rendering. Graphic card is used for creating planet geometry with heightmaps and there is also tessellation used for gradual morfing of level change of detail.
Keywords:
adaptive level of detail; Chunked LOD; frustum culling; heightmap; instancing; quadtree; tessellation; Unity; adaptivní úroveň detailů; Chunked LOD; frustum culling; instancing; quadtree; teselace; Unity; výšková mapa
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/180291