Original title:
Expanze společnosti ZKL, a.s. na maďarský trh
Translated title:
Expansion of ZKL, a. s. in Hungary
Authors:
Hrnčířová, Barbora ; MBA, Tomáš Slavík, (referee) ; Zinecker, Marek (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Hlavním cílem této diplomové práce je formulování strategie vstupu společnosti ZKL, a.s. na maďarský trh. Teoretická část shrnuje nejnovější poznatky z literatury v oblasti strategické analýzy a expanze společnosti na zahraniční trh. Praktická část diplomové práce je zaměřena na představení společnosti ZKL, a.s. a prezentuje výsledky strategické a finanční analýzy. V návrhové části je formulována strategie vstupu společnosti na maďarský trh.
The main aim of this thesis is to formulate the strategy of entry of ZKL, a. s. to the Hungarian market. The theoretical part summarizes the latest findings from the literature in the area of strategic analysis and expansion of the company to the foreign market. The practical part of the thesis is focused on the introduction of ZKL, a. s. and presents the results of strategic and financial analysis. In the last part a strategy of entry of ZKL, a. s. to the Hungarian market is formulated.
Keywords:
business; business plan; expansion; international business; Porter's five-stroke model; strategic analysis; expanze; mezinárodní podnikání; podnikatelský plán; podnikání; Porterův model pěti sil; strategická analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/178083