Název:
Ženské tělo jako jazyk performance
Překlad názvu:
Female body as the Language of Performance
Autoři:
Pereverzeva, Kristina ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Kaplický, Martin (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá specifičností estetických názorů Eriky Fischer-Lichte a jejím konceptem performativity. Estetická koncepce performativity Eriky Fischer-Lichte se formovala pod vlivem probíhajícího performativního a kulturního obratu na základě nově vzniklého oboru divadelní vědy. V návaznosti na tuto skutečnost se práce mimo jiné zaměřuje i na jiné soudobé teorie teatrality a koresponduje s analýzou inscenací a performancí od šedesátých let 20. stol. V práci jsou nastíněny i teorie německého divadelního vědce a germanisty Maxe Herrmanna, koncepce současného umění RoseLee Goldberg a názory německého teatrologa Hanse-Thies Lehmanna. Ústředním tématem práce však zůstává postava Eriky Fischer-Lichte.The bachelor thesis deals with the specificity of the aesthetic opinions of Erika Fischer-Lichte and her concept of performativity. The aesthetic concept of performativity of Erika Fischer-Lichte was formed under the influence of ongoing performative and cultural turnover based on the newly established field of theater science. In connection with this fact, the work also focuses on other contemporary theatrical theories and corresponds with the analysis of productions and performances since the 1960s. The thesis also outlines the theories of German theater scientist and germanist Max Herrmann, the concept of contemporary art RoseLee Goldberg and the views of the German theater scientist Hans-Thies Lehmann. The main theme of the work, however, remains the figure of Erika Fischer-Lichte.
Klíčová slova:
Performance|performativita|estetika|estetika performativity|divadlo|akční umění|současné umění; Performance|performative art|aesthetics|performative aesthetics|theater|live art|contemporary art