Název:
Youtubeři a vnímání krásy u dospívajících dívek
Překlad názvu:
Youtubers and perception of beauty among adolescent girls
Autoři:
Bártová, Kristýna ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předmětem této diplomové práce je problematika vnímání krásy u dospívajících dívek a vliv youtuberů na tuto oblast. Cílem práce je zjistit, jak si dospívající dívky konstruují představu o vlastní kráse i kráse obecně a jaká je z jejich pohledu v tomto ohledu role youtuberů. První část diplomové práce je zaměřena na teoretické znalosti o tématu, tedy o procesu dospívání, sociální a mediální konstrukci krásy, možnostech nových médií, youtuberech a jejich publiku i influencer marketingu. Druhá část se věnuje kapitolám s vlastním výzkumem. Jako metoda výzkumu byly zvoleny hloubkové polostrukturované rozhovory. Dále jsou zde formulovány výzkumné otázky, přiblížena je etika výzkumu, výzkumný vzorek i metoda analýzy. Výsledky analýzy jsou detailně interpretovány a následně diskutovány.The topic of this thesis is the issue of beauty perception among adolescent girls and influence of youtubers in this area. The aim of this thesis is to find out, how adolescent girls are constructing image of their own beauty and beauty in general and what role youtubers play in forming their opinion. The first part of this thesis is focused on theoretical knowledge, including maturation process, social and medial construct of beauty, opportunities of new media, youtubers and their audience and influencer marketing. The second part is centred around my own research, where half structured interviews were used. There are also formulated research questions and more information provided about the ethics of research, research sample and the method of analysis. The results of analysis are interpreted in detail and discussed further.
Klíčová slova:
dospívající dívky; ideál krásy; krása; reklama a influencer marketing; vnímání krásy; Youtuberky; adolescent girls; advertising and influencer marketing; beauty; Female youtubers; feminine beauty ideal; perception of beauty