Název:
Seznamování mladých lidí pomocí sociálních sítí
Překlad názvu:
Social Networks and Relationships of Young People
Autoři:
Lučan, Ondřej ; Pospíšilová, Marie (vedoucí práce) ; Čada, Karel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V závislosti na technologickém vývoji a charakteru doby, vyznačujícím se rychlostí, individualismem a křehkostí vazeb, došlo zejména mezi mladými lidmi k rozvoji navazování vztahů pomocí internetových sociálních sítí. Seznamování se již nekoncentruje pouze na specializované servery (Tinder, Badoo), ale vzhledem k rozmanitosti funkcí a množství uživatelů dochází k propojování i na běžných sítích typu Facebook nebo Instagram. Ve virtuálním prostoru však existuje riziko v odlišnostech online a offline sebeprezentace. Jedinci zde mají tendenci zvýrazňovat silné stránky, a naopak skrývat své slabiny. Vzhledem k heterogenitě společnosti navíc do prostředí vstupují lidé s odlišnými očekávanými benefity, které se odráží ve způsobu komunikace. Výzkum dané problematiky je prováděn pomocí polostrukturovaných rozhovorů s uživateli sociálních sítí ve věku mezi 20 a 30 lety. Tito lidé těží zejména z možnosti snadného výběru partnera v širokém spektru odlišných profilů bez podmínky geografické blízkosti. Za největší slabinu online seznamování považují výskyt jedinců s neodpovídající virtuální prezentací své identity. Nabytí mylného dojmu a následné odhalení fyzických i morálních odlišností může způsobit nejen zklamání, ale i nepříjemné zážitky při offline interakci. Pro předejití těmto situacím uživatelé...Depending on technological progress and the nature of the actual period characterised by speed, individualism and the fragility of connections, there is an expansion of establishing relations by means of Internet social sites, especially among young people. Meeting people is not concentrated on specialized serves (Tinder, Badoo) but considering the diversity of functions and the amount of users, some people contact others using common websites like Facebook or Instagram. In virtual space, there is a risk of differences between online and offline self-presentation. Individuals tend to accentuate their strong points, and hide their weak points. Regarding the heterogenity of society, the space is occupied by people who expect diverse gratifications, which are reflected in their way of communication. The research is conducted by virtue of half structured interviews with the users of social websites between 20 and 30 years old. Those people profit from the opportunity of easy selection of a partner in a wide spectrum of various profiles without the condition of geographical proximity. As the weakest point of online dating they consider the occurrence of individuals with a deceptive virtual presentation of their identity. The illusion and subsequent disclosure of physical and moral differences can cause...
Klíčová slova:
Chování spotřebitele; identita; mládež; online seznamka; sociální sítě; vztahy; Consumer behaviour; Identity; Individualized society; Online dating; Relationships; Social networks; Youth