Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Analýza marketingové komunikace Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary v roce 2006, 2010 a 2016 a jejich vzájemné porovnání
Original title:
Analýza marketingové komunikace Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary v roce 2006, 2010 a 2016 a jejich vzájemné porovnání
Translated title:
The Analysis of Marketing Communication of the International Film Festival Karlovy Vary in the Year 2006, 2010 and 2016 and Their Comparison
Authors:
Marešová, Markéta ; Halada, Jan (advisor) ; Štoll, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] akalářská práce se zabývá analýzou propagace Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary, a to konkrétně v letech 2006, 2010 a 2016 a vzájemným porovnáním daných ročníků úvodu práce autor uvádí důvod výběru právě těchto ročníků. první části práce se autor zaměřuje na vymezení základních pojmů, které jsou pro práci klíčové, a to především pojmy z oblasti art a filmového marketingu, dále se soustředí na důležité nástroje těchto odvětví - tedy filmový plakát a trailer, které jsou zásadní pro praktickou část této práce. Další část práce se věnuje samotnému karlovarskému festivalu, autor stručnou historii festivalu a hlavní události é festival dodnes ovlivňují. Dále práci také rozebrán marketingový mix v teoretickém pojetí, autor posléze zasazuje tyto pojmy Stěžejní část práce se zabývá analýzou komunikace festivalu v jednotlivých letech. Autor této části nejprve věnuje komunikaci festivalu obecně, posléze podrobněji rozebírá jednotlivé é zněl a plakát této kapitole také autor zkoumá komunikační aktivity na internetu a na sociálních sítích daných letech Poslední kapitolou práce je porovnání jednotlivých ročníků a jejich komunikace zde také uvádí vlastní celkové zhodnocení festivalu a jeho komunikace s ávštěvníky.This bachelor thesis pursues the analysis of the promotion of the Karlovy Vary International Film Festival in the years 2006, 2010 and 2016 and by mutual comparison of marketing communication in the given years. In the first part of the thesis, the author focuses on defining the basic terms that are crucial for the work, especially the concepts of art and film marketing. The author also focuses on the important tools of these marketing sphere - the film poster and trailer which are essential for the practical part of this thesis. The next part of the thesis deals with film festival in Karlovy Vary itself, the author describes the beginning and brief history of the festival and the main events that influence the festival to these days. Furthermore, the thesis also discusses the marketing mix in the theoretical concept, then author transfers these concepts into the context of the festival. The main part of the thesis deals with the analysis of festival communication in individual years. In this part, the author first deals with the festival's communication in general, then discusses individual festival trailers and posters in detail. Communication activities on the Internet and on social media in the years are also discussed in this part of the thesis. The last chapter is a comparison of individual...
Keywords:
advertising; analysis; film festival; KVIFF; marketing communication; promotion; analýza; filmový festival; KVIFF; marketingová komunikace; MFFKV; propagace; reklama
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/107312