Original title:
Marketing umění a komunikace Galerie hlavního města Prahy
Translated title:
Arts marketing and Communication of Prague City Gallery
Authors:
Dusilová, Zuzana ; Ježková, Tereza (advisor) ; Halada, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce Marketing umění a komunikace Galerie hlavního města Prahy se věnuje rozvoji na poli art marketingu a možnostem jeho využití především v rámci instituce galerie či muzea umění. Poukazuje na reciprocitu umělecké a marketingové praxe, definuje a vymezuje jejich spojení právě v marketingu umění - činí tomu tak za pomoci marketingových, mediálních a kulturních teorií. Poskytuje vhled do historického vývoje oboru a reflektuje tendence oborové literatury. V druhé části se věnuje případové studii, kde popisuje a vyhodnocuje komunikační aktivity Galerie hlavního města Prahy v roce 2016 a 2017 v konkrétním prostředí. Prostředí, ve kterém je galerie aktivním účastníkem na poli komunikace umění, definuje. Subjekt do něj zasazuje jako kulturní instituci a kulturní produkt, který byl obnoven novou vizuální identitou.The bachelor thesis Art Marketing and Communication of Prague City Gallery is focused on the development in the field of art marketing and possibilities of its use mainly within the institution of gallery or art museum. It refers to the reciprocity of arts and marketing practice and defines the inter-connection in the field of art(s) marketing. The thesis uses marketing, media and cultural studies theories. It provides an insight into the historical evolution and improvement of the field of art marketing and reflects upon the tendencies of academic research and literature. The second part deals with a case study, which describes and evaluates communication activities of Prague City Gallery in the years of 2016 and 2017. The specific environment, in which the gallery operates, is defined and the subject is described as a cultural institution and cultural product situated within it, enriched by its new visual style and identity.
Keywords:
art; art marketing; arts management; arts marketing; fine art; gallery; marketing; museum; art marketing; arts management; arts marketing; galerie; marketing; muzeum; umění
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/107284