Název:
Televizní produkce a předškolní dítě
Překlad názvu:
Television production and a preschooler
Autoři:
PLCHOVÁ, Marie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá televizní a filmovou produkcí pro předškolní dítě. Práce se skládá z části teoretické a části praktické. Teoretická část se věnuje historii a žánrům televizní a filmové tvorby pro nejmenší diváky, stručně vysvětluje počátky filmu a televize a obsahuje základní informace z filmové a televizní teorie. V praktické části jsou uvedeny záznamy z měsíčního pozorování programové nabídky pořadů pro děti na veřejně dostupných televizních stanicích. Na základě nashromážděných dat bylo realizováno dotazníkové šetření u 30 předškolních dětí ve věku 5 - 7 let a to jak z hlediska sledovanosti, tak z hlediska obliby. Výsledky dotazníkového šetření z obou pohledů jsou podrobeny důkladné analýze. Hlavním cílem práce je zjištění edukačních přínosů a rizikových vlivů u dětmi nejsledovanějších pořadů a zmapování, které pořady děti v předškolním věku nejvíce vyhledávají a co se jim na nich líbí.This bachelor's thesis deals with the subject of television and film production for preschool children. The thesis has got two parts - a theoretical and a practical part. The variety of genres and the history of the television and film production for the youngest viewers are described in that theoretical section where the beginning of the film and the television is briefly explained too. The basic information concerning the film and television theory is also included in this section. In the practical part of the thesis, there is evidence based on a one-month observation of a children's broadcast offer on publicly free TV stations. A questionnaire, which was prepared on this way collected data, is also attached. It is focused on viewer ratings as well as the popularity of programs among children. Thirty preschool children aged 5 to 7 responded to it and the results are carefully analysed in detail. One of the main goals of the thesis is finding out the educational benefits and risk impacts of the most watched programs by preschool children. The next main aim is to find out which programs children prefer to watch and what they like about them.
Klíčová slova:
animovaný film; dětský film; edukační přínos televize; oblíbené pořady; rizikový vliv televize; televize a dítě; televizní pořad; animated film; children's film; favourite shows; risk impact of television; television and child; the educational benefit of television; TV broadcasts. Citace: PLCHOVÁ, Marie. Televizní produkce a předškolní dítě. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/54252