Název:
Rozvoj prosociálního chování v mateřských školách
Překlad názvu:
A development of Prosocial behaviour in kindergardens
Autoři:
KIGLEROVÁ, Adéla Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Má bakalářská práce se věnuje problematice rozvoje prosociálního chování v mateřských školách. Cílem práce bylo zjistit, jaké užitečné metody a postupy využívají učitelé v mateřských školách a rodiče dětí z mateřských škol pro rozvoj prosociálního chování. Pro naplnění cíle byla stanovena hypotéza: Znalost termínu prosociální chování bude souviset s využíváním vhodných technik k prosociálnímu chování. Teoretická část vysvětluje pojmy a náležitosti související s rozvojem prosociálního chování v mateřských školách. Empirická část se zaměřuje na kvantitativní výzkum, který byl pro tuto práci zvolen, včetně metody sběru dat, kterým byly dva typy dotazníků. První dotazník zahrnoval jedenáct otázek, na které odpovídali učitelé z mateřských škol, a druhý dotazník se zaměřoval na devět otázek pro rodiče. Oba typy dotazníků byly anonymní. Výsledky interpretují data získaná z průzkumného šetření. Klíčová slova Prosociální chování; mateřská škola, socializace; děti; My bachelor thesis is about development of prosocial behavior in kindergartens. The goal of thesis was to find out which useful methods are used by teachers and parents of kids from kindergartens to develop prosocial behavior. To achieve the goal has been the term the hypothesis - The knowledge of term prosocial behavior will be related with using appropriate techniques for prosocial behavior. Teoretical part explais terms associated with development of prosocial behavior in kindergartens. Empirical part explains quantitative research, which was choosed for this thesis including method of collecting data, which were two kinds of questionnaires. First questionnaire included eleven questions, on which answered by teachers from kindergartens. Second questionnaire included eight questions for parents. The results are shown in the data from research.
Klíčová slova:
děti; mateřská škola; Prosociální chování; socializace; kids; kindergarten; Prosocial behavior; socialization Citace: KIGLEROVÁ, Adéla. Rozvoj prosociálního chování v mateřských školách. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/58436