Název:
Specifické poruchy učení v běžné základní škole, Montessori a Waldorf se zaměřením na dyslexii
Překlad názvu:
Specific Learning Disabilities at regular Elementary School, Montessori and Waldorf schools with a focus on dyslexia.
Autoři:
BLÁHOVÁ, Petra Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá problematikou specifických poruch učení (SPU) a možnostmi podpory žáků se SPU na běžné ZŠ a na alternativních školách Montessori a waldorfského programu. Nejprve se práce věnuje specifickým poruchám učení po stránce obecné, posléze se zaměřuje na reedukační postupy a metody a možnosti podpory v rámci českého legislativního systému. Podrobněji popisuje jednu z nich dyslexii. Jedna kapitola také detailně charakterizuje alternativní školy, a to konkrétně školu waldorfskou a Montessori. Poslední kapitolu tvoří praktická část, v níž jsou uvedeny podrobnosti výzkumu realizovaného formou kazuistik tří žáků a rozhovorů se šesti pedagogickými pracovníky ze tří škol - jedné běžné základní, druhé waldorfské a třetí Montessori.This bachelor thesis is focused on Specific Learning Disorder (SLD) and the possibilities of support for pupils with SLD in common primary school and alternative schools with Montessori and Waldorf educational system. The theoretical part of the thesis describes SLD in general, the methods of re-education and counselling with focus on Czech legislative system. It also describes Dyslexia separately as the most common SLD. One chapter of the theoretical part is focused on alternative educational systems of Montessori and Waldorf schools. In the practical part of the thesis there is the description of the research consisted of three case studies of children with SLD and six interviews with both classical teachers and Special Education Needs Teachers in three primary schools one classical public school, one school with Waldorf education and one Montessori school.
Klíčová slova:
asistent pedagoga; dyslexie; Montessori; podpůrné opatření; reedukace; specifické poruchy učení; speciální pedagog; učitel; waldorfská škola; základní škola; Dyslexia; Elementary School; Montessori; re-education; Special Education Needs Teacher; Specific Learning Disorder; supportive measure; teacher; Teaching assistant; Waldorf school Citace: BLÁHOVÁ, Petra. Specifické poruchy učení v běžné základní škole, Montessori a Waldorf se zaměřením na dyslexii . České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/58154