Název:
Začlenění dětí s odlišným mateřským jazykem do MŠ
Překlad názvu:
Integration of children with different maternal language to kindergarten
Autoři:
CÁBOVÁ, Barbora Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak probíhá adaptace dětí s odlišným mateřským jazykem do běžné mateřské školy. Teoretická část je věnována socializaci dítěte, vývoji řeči v předškolním věku, druhům komunikace. Dále pak také adaptaci dítěte do prostředí mateřské školy a možnosti podpory dítěte s odlišným mateřským jazykem. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem. Prostřednictvím rozhovorů s pedagogy je popsáno, jak se začleňují čtyři děti s odlišným mateřským jazykem do běžné mateřské školy. V závěru jsou popsány výsledky tohoto výzkumu.The objective of this bachelor thesis is to determine the adaptation of children with a different mother tongue into a common nursery school. The theoretical part focuses on child's socialization, language development at preschool age, types of communication. Furthermore, it examines the adaptation of a child into a nursery school environment and possibilities of support of a child with a different mother tongue. The practical part consists of a qualitative research. Integration of four children with a different mother tongue into a common nursery school is described through interviews with pedagogues. The research results are described in conclusion of this work.
Klíčová slova:
adaptace; Děti s odlišným mateřským jazykem; komunikace.; adaptation; Children with a different mother tongue; communication. Citace: CÁBOVÁ, Barbora. Začlenění dětí s odlišným mateřským jazykem do MŠ. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/53933