Original title:
Problematika uplatňování nástrojů marketingového řízení ve firmě Rodenstock ČR s.r.o
Translated title:
Processing of marketing management in Rodenstock ČR s.r.o.
Authors:
Toušová, Kateřina ; Ezrová, Hana (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V dnešním, vysoce konkurenčním prostředí se firma bez dokonale zvládnutého marketingového řízení neobejde. Její úspěch již tedy nezávisí jen na dokonalém výrobku, ale stále častěji na důkladně propracovaném marketingovém plánování, realizaci a kontrole. A to jsou právě tři složky marketingového řízení, které jsou mezi sebou úzce propojeny. Výsledkem tohoto procesu je poté marketingový plán, který firmě pomáhá dosáhnout vytyčeného cíle.In the nowadays hard competitive markets it is inevitable for company to have an accurate and well elaborate marketing management. Its achievment does not depend merely on perfect product but the best controlled marketing strategy, realization and supervision are essential as well. So that these are three parts of a marketing management which are linked tightly to each other. Outcome of that whole process is a marketing plan which helps to achieve the demanded goals.
Keywords:
audit; controlling; marketing management; marketing mixture; realization; supervision; kontrola; marketingové řízení; marketingový mix; plánování; realizace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/7957