Název:
Nákupní chování obyvatel Jihočeského kraje při výběru dovolené
Překlad názvu:
Holiday Buying Behavior of Residents of South Bohemia
Autoři:
ŠVECOVÁ, Kateřina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zaměřuje na nákupní chování obyvatel Jihočeského kraje při výběru a v průběhu dovolené. Cílem diplomové práce je analýza a zhodnocení nákupního chování obyvatel Jihočeského kraje při výběru a v průběhu dovolené a vypracování doporučení pro subjekty cestovního ruchu. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy související s cestovním ruchem, nákupním chováním, segmentací trhu a marketingovým výzkumem. K získání potřebných dat byl proveden marketingový výzkum, konkrétně dotazníkové šetření. Výsledky dotazníků byly zpracovány prostřednictvím programu Microsoft Excel do tabulek a grafů a interpretovány. Na základě vyhodnocení dat v programu Microsoft Excel a statistickém softwaru Statistica byly přijaty, či zamítnuty stanovené hypotézy. Na základě analýzy a zhodnocení nákupního chování obyvatel Jihočeského kraje při výběru a v průběhu dovolené byla vypracována doporučení pro subjekty cestovního ruchu, která vycházejí z kontingenčních tabulek a statisticky významných rozdílů.This diploma thesis focuses on holiday buying behavior of residents of South Bohemia. The aim of the diploma thesis was to analyse and evaluate buying behavior of residents of the Region of South Bohemia during holiday planning and the holiday itself and to give recommendations to businesses working in tourism. First, terms concerning tourism, buying behavior, market segmentation and marketing research are explained in the theoretical part. Thereafter marketing research was conducted to gain the necessary data by questionnaire. The questionnaire results were converted into charts and graphs in Microsoft Excel and described in the practical part. The presented hypotheses were accepted or rejected on the basis of the evaluation of the received data in Microsoft Excel and the statistical program Statistica. The data analysis of the questionnaire and statistically significant differences served as the basis for summarising recommendations for businesses in the tourist sector focusing on single segments in the holiday market.
Klíčová slova:
cestovní ruch; marketingový výzkum; nákupní chování; segmentace trhu; buying behavior; market segmentation; marketing research; tourism Citace: ŠVECOVÁ, Kateřina. Nákupní chování obyvatel Jihočeského kraje při výběru dovolené. České Budějovice, 2019. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/54269