Název:
Možnosti terapií u dětí s DMO aplikovaných ve speciální mateřské škole v Kraji Vysočina a v Jihočeském kraji.
Překlad názvu:
Possibilities of therapies in children with DMO applied in a special kindergarten in the Vysočina Region and in the South Bohemian Region.
Autoři:
HÁNOVÁ, Veronika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi dostupných terapií pro děti s dětskou mozkovou obrnou ve vybraných speciálních mateřských školách, které pracují po vzoru koordinované rehabilitace. Cílem je zjistit, jaké terapie jsou danou speciální mateřskou školou nabízené a jak fungují. V teoretické části se zabývám definováním jedince s postižením, zejména pak jedince s dětskou mozkovou obrnou a dále systémem koordinované rehabilitace. V Praktické části jsou popsaná zařízení, tedy Mateřská škola při centru ARPIDA, o.p.s. a Mateřská škola a SPC Jihlava, p.o., výzkumný soubor a využívané terapie. Při výzkumu jsem využila metodu pozorování a polostrukturovaný rozhovor s rodiči vybraných dětí, terapeuty a pedagogy ze speciálních mateřských škol. Výsledky práce nastiňují možnosti terapií využívaných dětmi s DMO a fungování těchto terapií v Mateřské škole při centru ARPIDA, o.p.s. a v Mateřské škole a SPC Jihlava, p.o.. This bachelor thesis deals with options of available therapy for childrens with cerebral palsy in chosen special kindergartens, where the working style is based on coordinated rehabilitation. The goal is to find out which therapies are offered by the special kindergartens and how these therapies work. In the theoretical part, I am focused on definition of a disabled person, especially person with cerebral palsy and also on the system of coordinated rehabiitation. In the practical part I describe institutions such as Kindergarten in ARPIDA center and Kindergarten and SPC Jihlava, and also research complex and therapies which are in use. During the research I used method of observation and semistructured interview with chosen children's parents, therapists a pedagogues from special kindergarten. Results of my thesis delineate options of therapies which are used for children with cerebral palsy and the way these therapies might how it work in Kindrgarten in ARPIDA center and Kindergarten and SPC Jihlava.
Klíčová slova:
dítě.; dětská mozková obrna; koordinovaná rehabilitace; speciální mateřská škola; terapie; Zdravotní postižení; cerebral palsy; child.; coordinated rehabilitation; Disability; special kindergarten; therapy Citace: HÁNOVÁ, Veronika. Možnosti terapií u dětí s DMO aplikovaných ve speciální mateřské škole v Kraji Vysočina a v Jihočeském kraji.. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/54020