Original title:
Obchodní zástupci jako konkurenční výhoda na trhu se stavebninami
Translated title:
Sales Representatives as a Competitive Advantage in the Construction Materials Market
Authors:
TRČOVÁ, Sabina Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Podstatou bakalářské práce je zhodnotit vliv obchodních zástupců vybraného prodejce stavebnin na jeho úspěšnost a konkurenceschopnost. Na základě analýzy denních činností, náboru, vzdělávání prodejců, systému motivace, odměňování, procesu tvorby cenových nabídek a ostatních zjištěných poznatků aplikovaných ve vybraném podniku jsou zpracována doporučení pro ostatní firmy působící na trhu se stavebninami.The aim of the bachelor thesis is to evaluate and prove impact of sales representatives on success and competitiveness in selected company Stavebniny DEK Ltd. which is the major dealer of construction materials in the Czech Republic. The work is based on analysis of daily activities of sales representatives, their job description, influence on sale and company's approach to recruitment and valuation of sales representatives. It also describes division of specialization of sales representatives and integration into marketing activities in compare with competition.
Keywords:
competition; construction materials market; marketing; sale system; sales representative; konkurence; marketing; obchod; obchodní zástupce; trh se stavebninami Citation: TRČOVÁ, Sabina. Obchodní zástupci jako konkurenční výhoda na trhu se stavebninami. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/53672