Název:
Analýza čtenářské úrovně žáků 1. - 3. ročníků se zaměřením na genetickou metodu čtení
Překlad názvu:
Analysis of Pupils' Reading Level in 1st - 3rd Grade Focused on the Evolutionary Reading
Autoři:
FRČKOVÁ, Karolína Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá výukou prvopočátečního čtení se zaměřením na genetickou metodu. Je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část obsahuje přehled současně užívaných metod výuky čtení. Genetická metoda je popsána z pohledu historického i současného. Součástí práce je i přehled dostupných učebnic pro výuku této metody. Dále pojednává o základních znacích čtenářského výkonu, zjišťování čtenářské úrovně žáků pomocí diagnostických prověrek a o práci se zaostávajícími čtenáři. Výzkumná část se zabývá analýzou čtenářské úrovně žáků 1. - 3. ročníku učících se genetickou metodou. Analýza byla provedena pomocí diagnostických prověrek, které byly nahrávány a následně analyzovány na základě základních čtenářských znaků. Výzkumné šetření je zaměřeno především na chyby proti kvalitám čtení, které jsou podrobně rozepsány a vzájemně porovnávány. The diploma thesis deals with the teaching of the first reading focused on the Genetic method. It is divided into theoretical and research part. The theoretical part contains an overview of currently used methods of teaching reading. The Genetic method is described from the historical and present point of view. Also included are an overview of available textbooks for teaching this method. Also it deals with the basic features of reading performance, with the reading level of pupils through diagnostic examinations and with working with lagging readers. The research part deals with the analysis of reading level of pupils of the 1st - 3rd year of the Genetic method. The analysis was performed using diagnostic examinations, which were recorded and subsequently analyzed on the basis of basic reading characters. The research is focused primarily on mistakes against the qualities of reading, which are detailed and compared.
Klíčová slova:
analýza; diagnostické prověrky; genetická metoda; metody výuky čtení; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; učebnice; zaostávající čtenáři; základní znaky čtenářského výkonu; čtenářská úroveň; analysis; basic characteristics of reading performance; diagnostic examinations; Framework educational program for elementary education; genetic method; lagging readers; methods of teaching reading; reading level; textbooks Citace: FRČKOVÁ, Karolína. Analýza čtenářské úrovně žáků 1. - 3. ročníků se zaměřením na genetickou metodu čtení. České Budějovice, 2019. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/52856