Název:
Konceptuální znalosti žáků 1. stupně ZŠ o ekologii sladkovodního ekosystému
Překlad názvu:
Knowledge of primary pupils about ecology of freshwater
Autoři:
DILLINGEROVÁ, Lenka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá konceptuálními znalostmi žáků 1. stupně ZŠ o ekologii sladkovodního ekosystému. Žáci jsou ve výuce seznamováni především s typickými zástupci organismů reprezentujícími ekosystém, avšak pochopení ekologie ekosystému vyžaduje hlubší porozumění řadě funkcí a vztahů, které jsou pro daný ekosystém charakteristické. Autorka zdůrazňuje důležitost výuky formou výukových programů v přírodě. Konkrétní výukový program byl navržen a realizován. Poté byly testovány a porovnány znalosti žáků 1. a 2. ročníků, kteří se výukového programu zúčastnili a těch, kteří ho neabsolvovali. V některých úlohách bylo dosaženo pozitivního vlivu výukového programu. V jiných úlohách dosáhli stejných nebo mírně lepších výsledků žáci, kteří konkrétní výukový program nenavštívili. V práci jsou rozebírány faktory, které ovlivňují úspěšnost výukového programu a chápání ekologických vztahů žáků.This master thesis deals with conceptual knowledge of pupils of the primary school about the ecology of the freshwater ecosystem. Pupils get familiar mainly with typical representatives of organisms which are representing the ecosystem, however, understanding the ecology of the ecosystem demands having a deeper insight into many functions and relations characteristic for the specific ecosystem. The author emphasises the importance of the lessons being carried out through educational programmes in nature. A specific educational programme was designed and realised. Then, the knowledge of pupils of the 1st and 2nd grade was tested and compared on the basis who took part in the programme and who did not. In some tasks, a positive impact of the educational programme was achieved. In other tasks, the same or slightly better results were shown by pupils, who did not participate in this specific programme. In the thesis there are discussed factors, which influence the success rate of the educational programme and pupils' understanding of ecologic relations.
Klíčová slova:
didaktický test; ekologie vodního prostředí; environmentální výchova; výukový program; didactic test; educational programme; environmental education; freshwater ecology Citace: DILLINGEROVÁ, Lenka. Konceptuální znalosti žáků 1. stupně ZŠ o ekologii sladkovodního ekosystému. České Budějovice, 2019. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/47961