Název:
Socializace předškolních dětí v homogenní a heterogenní skupině v MŠ
Překlad názvu:
Socialization of preschool children in homogeneous with heterogeneous groups in kindergarten
Autoři:
KŘÍŽKOVÁ, Petra Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem Socializace předškolních dětí v homogenní a heterogenní skupině v MŠ se zabývá socializací dětí předškolního věku v homogenních a heterogenních skupinách mateřských škol. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Na část teoretickou a praktickou. Část teoretická popisuje důležité pojmy související se socializací, charakteristiku homogenních a heterogenních skupin a specifika předškolního věku. Praktická část práce je zaměřena na zjištění rozdílů v socializaci dětí předškolního věku v homogenních a heterogenních skupinách mateřských škol. Výzkum je složen ze dvou výzkumných metod, dotazníkového šetření a pozorování. Dotazníkové šetření zjišťuje názory učitelek mateřských škol na rozdílnou socializaci dětí předškolního věku v homogenní a heterogenní skupině a názory rodičů na tyto dvě rozdílné skupiny a vliv těchto skupin na chování jejich dítěte.The bachelor thesis entitled Socialization of Preschool Children in Homogeneous and Heterogeneous Group in Kindergarten deals with the socialization of preschool children in homogeneous and heterogeneous groups of kindergartens. The bachelor thesis is divided into two parts. On the theoretical and practical part. The theoretical part describes important concepts related to socialization, characteristics of homogeneous and heterogeneous groups and specifics of pre-school age. The practical part is focused on the discovery of differences in the socialization of preschool children in homogeneous and heterogeneous groups of kindergartens. The research is composed of two research methods, a questionnaire survey and a survey. The questionnaire survey examines the views of nursery school teachers on the different socialization of preschool children in a homogeneous and heterogeneous group, and the views of parents on these two different groups and the influence of these groups on the behavior of their child.
Klíčová slova:
homogenní a heterogenní skupiny; mateřská škola; předškolní děti; rodina; Socializace; vzdělávání; education; family; homogeneous and heterogeneous group; kindergarten; preschool age; Socialization Citace: KŘÍŽKOVÁ, Petra. Socializace předškolních dětí v homogenní a heterogenní skupině v MŠ. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/50958