Název:
Jak moderní technologie proměňují retail a interakci se zákazníkem
Překlad názvu:
Technology reshaping the retail experience
Autoři:
Korb, Kryštof ; Jesenský, Daniel (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá vlivem digitálních technologií na retail ve vztahu ke koncovému zákaz- níkovi: jak proměňuje jeho komunikaci a interakci s obchodníkem nebo celý nákupní proces. Nejprve je stručně shrnuta historie retailu až po nástup e-commerce a současná globální situace i situace v ČR. Poté jsou na dvou typických nákupních procesech v kamenném obchodě a e-shopu prezentovány aspekty, které jsou pro oba tyto jednotlivé procesy specifické. Jádrem práce je určení klíčových trendů, které jsou vysvětleny, doplněny o popis techno- logií a prezentovány na konkrétních příkladech již existujících řešení. Mezi tyto trendy patří různé způsoby předání zboží (doručení, vyzvednutí nebo několik samoobslužných modelů), personalizace a customizace, digital signage a proximity marketing, komuni- kace v přirozeném jazyce, virtuální a rozšířená realita nebo robotizace. Cílem práce je nastínit směr, jak se bude retail dále vyvíjet a jaké kroky budou muset ob- chodníci učinit, aby zůstali konkurenceschopní. Práce proto syntetizuje aspekty s trendy, na kterých ukazuje, jak se za pomoci technologií jednotlivé trendy snaží problematické jevy řešit. Samotný závěr obsahuje zobecněnou představu, jak bude retail v budoucnosti vypadat, zejména pak určení dvou základních konceptů retailu budoucnosti: utilitárního a zážitkového.The thesis deals with the influence of digital technology on retail in relation to the customer: how it affects their communication and interaction with the retailer or the whole shopping journey. First, history of retail up to the arise of e-commerce, current retail's global situation and situation in the Czech Republic is briefly summarized. Then specific aspects of brick-and-mortar and online stores are presented on the two respective typical shopping journeys. The core of the thesis is to determine the key trends, which are explained, followed by the description of technologies and presented on the specific examples of real-world solutions. Those trends include different means of goods handover (delivery, pickup or different self-service models), personalization and customization, natural language communication, virtual and augmented reality or robotization. The aim of the thesis is to define the direction in which retail will later evolve and what steps traditional retailers have to take in order to stay competitive. The thesis therefore synthesizes aspects with trends which demonstrates how trends try to solve problematic phenomena using technology. The conclusion includes a generalized conception of how retail will look like in the future, particularly a determination of two basic concepts...
Klíčová slova:
click & collect; digital signage; digitální transformace; maloobchod; omnichannel; proximity marketing; retail; samoobslužné pokladny; showrooming; click & collect; digital signage; digital transformation; omnichannel; proximity marketing; retail; self-checkout; showrooming