Název:
Zvláštnosti současného reklamního jazyka v deníku Bild
Překlad názvu:
Characteristics of Current Language of Advertising in the Daily paper "Bild"
Autoři:
Svobodová, Veronika ; Zeman, Dalibor (vedoucí práce) ; Poimer, Christiane (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
ger
Abstrakt: [eng][cze] This thesis is dedicated to the problematic of German advertising language in tabloid Bild. It aims to analyze the German advertising language in terms of its formal and graphic structure. It also focuses on the use of specific linguistics and typographic means and their frequency in analyzed texts. The analysis has shown the infiltration of the artistic means in the advertising language and its focus on brevity and simplicity, which was illustrated mainly by the representation of nouns, composites and one- member declarative sentences. This thesis can serve as a suitable basis for further analysis of advertising language and its specifics. KEYWORDS Linguistics, the language of advertising, tabloid, Bild, linguistic devices.Tato bakalářská práce je věnována problematice německého reklamního jazyka v bulvárním deníku Bild. Klade si za cíl analyzovat reklamní text z hlediska jeho formální a grafické struktury. Práce se zaměřuje na specifické jazykové a typografické prostředky vyskytující se v reklamním textu. Dále se soustředí na využití slovních druhů a jejich zastoupení ve zkoumaných textech. Provedenou analýzou bylo prokázáno pronikání uměleckých prostředků do jazyka reklamy a jeho zaměření na stručnost a výstižnost, které bylo podloženo především zastoupením substantiv, komposit a jednočlenných oznamovacích vět. Práce může sloužit jakožto vhodný podklad pro další jazykové studie reklamních textů či zkoumání jejich specifik. KLÍČOVÁ SLOVA Lingvistika, jazyk reklamy, bulvární tisk, Bild, jazykové prostředky.
Klíčová slova:
Bild; bulvární tisk; jazyk reklamy; jazykové prostředky; Lingvistika; Bild; linguistic devices; Linguistics; tabloid; the language of advertising