Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Evaluace formální správnosti a obsahu o rizikovém chování stránek pedagogicko-psychologických poraden v ČR v roce 2016
Original title:
Evaluace formální správnosti a obsahu o rizikovém chování stránek pedagogicko-psychologických poraden v ČR v roce 2016
Translated title:
Evaluation of formal correctness and risky behavior content on the site pedagogical-psychological counseling centers in the Czech Republic in 2016
Authors:
Hélová, Lucie ; Gabrhelík, Roman (advisor) ; Věchetová, Sonja (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Jméno: Bc. Lucie Hélová Vedoucí práce: Mgr. Roman Gabrhelík Ph.D. Název diplomové práce: Evaluace formální správnosti a obsahu o rizikovém chování stránek pedagogicko-psychologických poraden v ČR v roce 2016 ABSTRAKT Práce popisuje evaluaci formální správnosti a obsahu o rizikovém chování internetových stránek pedagogicko-psychologických poraden v České republice. Jelikož informační technologie jsou v dnešní době jedním z hlavních nástrojů, jak získáváme informace, je potřeba se zabývat kvalitou internetových prezentací. Cílem výzkumu je zhodnotit formální a obsahovou úroveň internetových stránek pedagogicko-psychologických poraden prostřednictvím průzkumu a obsahové analýzy. Teoretická část této práce vychází z odborné literatury a to jak českých, tak zahraničních odborníků, pojednává o rizikovém chování z pohledu adiktologie, dále o pedagogicko- psychologických poradnách, jejich účelu a postavení ve vzdělávacím systému. Praktickou část tvoří výzkum, realizovaný dotazníkovým šetřením. V rámci vytyčených cílů bylo zjištěno, že všechny PPP v ČR používají ke své prezentaci internetové stránky. Jejich kvalita je obecně velmi proměnlivá, a i ty nejúspěšnější nedosáhli ani 70% možných bodů hodnocení. Rozsah poskytovaných informací v problematice rizikového chování je nedostačující. Dále byly identifikovány...Jméno: Bc. Lucie Hélová Vedoucí práce: Mgr. Roman Gabrhelík Ph.D. Title: Evaluation of formal accuracy and content on the risk behavior of the webpages of pedagogical and psychological counseling centers in the Czech Republic in 2016 ABSTRACT The thesis describes the evaluation of formal accuracy and content about the risk behavior of the websites of pedagogical and psychological counseling in the Czech Republic. Since information technology is today one of the main tools for obtaining information, it is necessary to address the quality of internet presentations. The aim of the research is to evaluate the formal and content levels of the websites of pedagogical and psychological counseling through research and content analysis. The theoretical part of this thesis is based on professional literature, both Czech and foreign experts. It deals with risk behavior from the point of view of addictology, pedagogical- psychological counseling, its purpose and position in the education system. Practical part deals with practical research, which was realized by questionnaire survey. Within the stated objectives, it was found that all PPPs in the Czech Republic use a website for their presentation. Their quality is generally very variable and even the most successful ones have not reached 70% of the possible points....
Keywords:
pedagogical and psychological counseling; prevention; risk behavior; website; pedagogicko-psychologické poradny; prevence; rizikové chování; webové stánky
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/123456789/104631