Original title:
Problematika Goodwill jako nedílné součásti hodnoty stavebního podniku
Translated title:
The issue of Goodwill as an integral part of the value of the construction company
Authors:
Lipovská, Zuzana ; Budíková, Michaela (referee) ; Dohnal, Radek (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na hodnotu goodwill i značky vybraného stavebního podniku a v současnosti užívaných metod pro jejich stanovení. V teoretické části práce jsou popsány základní teoretické pojmy, které se vztahují k problematice goodwill, značka, stavební podnik a jejich hodnota. Dále jsou představeny metody výpočtu goodwill a značky a metoda řízeného rozhovoru. V závěru teoretické části je popsáno marketingové plánování. V praktické části práce jsou zpracovány vybrané metody ocenění hodnoty goodwill a hodnoty značky firmy. Následně jsou stanoveny tři hypotézy a otázky pro metodu řízeného rozhovoru, které jsou testovány. Na základě zjištěných analýz jsou v závěru práce navrženy marketingové strategie na udržení a posílení hodnoty goodwill a značky firmy.
The diploma thesis is focuses on the value of the goodwill and the value of the brand of the selected construction company and the methods currently used for their determination. In the theoretical part of the thesis are described basic theoretical terms, which relate to the issue of goodwill, brand, construction company and their value. I also describe methods of goodwill and brand calculation and managed interview method. At the end of the theoretical part, I described marketing planning. In the practical part of the thesis, the thesis deals with selected methods of valuation of goodwill value and value of company brand. I have set three hypotheses and questions about a controlled interview. At the end of my diploma thesis, I proposed marketing strategies to maintain and enhance the value of goodwill and company brand.
Keywords:
brand; construction company; Goodwill; intangible assets; marketing strategy.; value; Goodwill; hodnota; marketingová strategie.; nehmotná aktiva; stavební podnik; značka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/137799