Název:
Rehabilitace historického jádra a přilehlého okolí města Kyjov se zaměřením na veřejný prostor
Překlad názvu:
The Rehabilitation of the historical center and adjacent surroundings of Kyjov with a focus on the public space
Autoři:
Fojtíková, Martina ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá rehabilitací přilehlého okolí historického jádra města Kyjov a zaměřuje se na oživení veřejných prostorů. Součástí práce jsou analýzy současného stavu řešeného a dotčeného území, následné vyhodnocení problémů a hodnot území a návrh nové struktury zástavby spolu s fungujícím dopravním řešením. Hlavním kritériem pro výběr řešeného území pro mne byla problematika této lokality spojená s velkou plochou fungujícího výrobního areálu mlýnů a velmi malé procento kvalitního zastavění území. Areál zabírá téměř čtvrtinu řešeného území a v současnosti spolu s okolními stavbami tvoří velkou neprůchozí bariéru ve městě. Návrh se snaží reagovat na fungující stav areálu a rehabilitovat okolní prostředí. Dalším faktorem pro výběr území byl nevyužitý potenciál nábřeží řeky Kyjovky, která územím protéká. Řešená lokalita ukrývá spoustu problémů a zároveň ojediněle disponuje kvalitní architekturou. Mým úkolem bylo skloubit všechny aspekty území a maximálně je využít pro svůj návrh. Na území vzniká nová funkční čtvrť bydlení s veřejnými prostory a občanskou vybaveností. Celkem navrhuji 2 nové ulice, 4 veřejné prostory, pěší zónu, nábřeží řeky Kyjovky, 45 nových objektů a 10 rekonstruovaných objektů, které začleňuji do nové struktury. Konceptu území se týká také přesun stávajícího hlavního nádraží. Při navrhování je kladen důraz na řešení současných problémů města Kyjov – nedostatek bytové zástavby, úbytek a rostoucí věkový průměr obyvatel, nekvalitní služby a dojížďka obyvatel za prací.
This diploma thesis is focused on the rehabilitation of adjacent surroundings of the historical center of Kyjov and revitalizing public spaces. Part of the thesis are the analysis of the current condition of the solved and affected area, problems evaluation and values of the territory and draft of a new building structure along with a working transport solution. The main criterion for the choice of the area to be solved for me was the problem of this locality with conjunction to industry area of the mills and a very small percentage of the quality of the territory. The mill site occupies almost a quarter of the area and together with surrounding buildings, makes a large impassable barrier in the city. The draft seeks to respond to the functioning state of the site and to rehabilitate the surrounding environment. Another factor for the selection of the territory was the unused potential of the river side Kyjovka flowing through the area. This area hides many other problems and there is no quality architecture. My task was to combine all aspects of the area and make the most of it for the draft. A new functional neighborhood of housing with public spaces and amenities is being designed on the area. The draft include 2 new streets, 4 public spaces, pedestrian zone, Kyjovka riverside, 45 new buildings and 10 reconstructed buildings. The concept of the area also concerns the transfer of the existing main railway station. The draft is also aimed on the main problem of Kyjov, as a growing age population, the poor quality of services and commuting to work.
Klíčová slova:
aktivní parter; areál mlýnů; blok; bytové domy; funkcionalismus; gymnázium; Komenského třída; Kyjov; nábřeží; náměstí Hrdinů; občanská vybavenost; parkovací plochy; průchodnost; veřejný prostor; vlakové nádraží; vnitroblok; zastavěnost území; active parter; apartment blocks; block; building the territory; civic amenities; courtyard; functionalism; grammar school; Heroes square; Komenskeho road; Kyjov; mills complex; parking; patency; public space; train station; waterfront
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/137387