Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Social Body : the post internet feminist art in the context of Xenofeminism Manifesto and Michael Foucault’s “History of Sexuality”
Original title:
Social Body : the post internet feminist art in the context of Xenofeminism Manifesto and Michael Foucault’s “History of Sexuality”
Authors:
Jarosz, Anna ; JANOŠČÍK, Václav (advisor) ; Stejskalová, Tereza (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Svou analýzu začínám historickou specifičností těla, ktéeré je formováno různými historickými režimy. Chci otevřít perspektivu těla, jehož materialita by nebyla redukována na biologickou esenci. Tato perspektiva je spojená s problémem společenské kontroly skrze tělo, sexualitu a gender. Právě tak je chápáno v xenofeministickém manifestu, který je hlavním zdrojem mé bakalářské práce.I would like to start my analysis with the historical specificity of the body, particularly the body as a direct target and formed by historically variable regimes. I want to try to look at the problem of how to conceive of the body without reducing its materiality to a fixed biological essence. Which is, in my opinion, strongly connected to the issue of social control through bodies, sexuality and gender, pointed out in the Xenofeminism Manifesto, which is one of the main sources for my thesis paper.
Keywords:
akceleracionismus; feminismus; filozofie umění; lidské tělo; sexualita
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/10281