Název:
Digitální prostředky domácí přípravy na výuku matematiky metodou CLIL
Překlad názvu:
Digital tools for pupils' home preparation for CLIL classes in maths
Autoři:
Šteidl, Martin ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Moraová, Hana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce je věnována výuce CLIL, konkrétně v kombinaci s blended learning na druhém stupni základní školy. Východiskem byla úvaha, jak ulehčit přetíženému rozvrhu hodin věnovaných nejazykovým předmětům, ve kterém už nyní mnoho učitelů zápolí o čas s množstvím učiva, které je nutné naučit. Odpovědět na otázku, jak budou reagovat žáci jednoho ročníku tercie, tedy ročníku nižšího osmiletého gymnázia, který odpovídá osmé třídě ZŠ, na maloměstském gymnáziu na nový typ výuky vedené nezvyklou formou, jsem se snažil po provedení výukového experimentu, ve kterém žáci absolvovali hard CLIL výuku vedenou právě formou blended learning. Dostupné zdroje o této problematice jsem zpracoval do podoby teoretické části, která tvoří první část této práce. Věnuje se problematice CLIL, e-lerarningu i vyučování blended learning. Druhou část tvoří příprava výzkumu a třetí jeho realizace. Provedený výzkum sestával z tří hodin prezenční výuky obestavěné bloky e- learningové podpory. Během přípravy a realizace projektu jsem se snažil nacházet zdroje motivace, které by přiměly žáky věnovat svůj mimmoškolní čas učení se. Data pro následnou analýzu jsem sbíral zúčastněným a zprostředkovaným pozorováním, pomocí dotazníků a rozhovory. Interpretace dat byla poměrně složitým úkonem, zejména kvůli nedokonalé zpětné vazbě...The purpose of this thesis is to give account of experimental teaching of a CLIL, namely in combination with blended learning at the second level of elementary school. The starting point was a reflection on how to relieve the overloaded of schedule of lessons devoted to non-linguistic subjects, in which many teachers now struggle with time to manage to teach all that is needed. To answer the question as to how pupils of an eighth grade of primary school, would respond to a new type of lessons in an unusual form, I tried to perform a teaching experiment in which the pupils went through a hard CLIL programme driven by blended learning. The available resources on this issue have been elaborated in the form of the theoretical part, which forms the first part of this work. It deals with CLIL, e- lerarning and blended learning. The second part consists of the preparation of the research and the third part is devoted to its implementation. The research consisted of three hours of full-time teaching enriched by blocks of e-learning support. During the preparation and implementation of the project, I tried to find sources of motivation that would encourage pupils to spend their extra-maths learning time. I collected the data for the subsequent analysis by participating and mediated observation, using...
Klíčová slova:
blended learning; CLIL; domácí příprava; e-learning; blended learning; CLIL; e-learning; homework