Original title:
Communication Strategy of Market Entry in Eastern Europe in the Area of International Tolling
Translated title:
Komunikační strategie vstupu na trh zemí východní Evropy v oblasti mezinárodního výběru mýta
Authors:
Záklasníková, Alena ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Klencz, Armin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] This thesis concerns development of a communication strategy in Eastern Europe, particularly Bulgaria, as a model country, in the area of international tolling, more precisely road user charging system offered by Satellic. In this strategy the promotion mix tools such as advertising, personal selling, PR, public affairs, events and conferences are applied. A concrete target group, the key message, the goal, the message strategy and the budget are created in each of the above noted promotion mix tools.Tato diplomová práce se zabývá tvorbou komunikační strategie pro poskytovatale sateletního mýtného systému Satellic. Tato strategie je zaměřená na země východní Evropy, resp. na Bulharsko. Tato strategie navrhuje nástroje komunikačního mixu, v kterých definuje cílové skupiny, cíle, poselství, apely a v neposlední řadě rozpočty.
Keywords:
Bulgaria; communication strategy; satellite tolling; Bulharsko; komunikační kampaň; satelitní mýto
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/7903