Original title:
Analýza facebookového profilu studentky Střední školy Waldorfské lyceum
Translated title:
Facebook profile page analysis of a student of Waldorské lyceum secondary school
Authors:
Vopatová, Eliška ; Valenta, Petr (advisor) ; Koťa, Jaroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Následující text se zabývá tématem užívání sociální sítě Facebook studenty střední školy. Teoretická část práce obsahuje základní informace týkající se problematiky médií a Facebooku, středního školství s důrazem na waldorfské školy a přehled období dospívání. Výzkumná část práce je tvořena analýzou dvou facebookových profilů doplněnou dotazníkovým šetřením. Objekty analýzy je studentka gymnázia a studentka střední waldorfské školy.The following text deals with the usage of the social media Facebook by high school students. The theoretical part contains basic information connected to the media and Facebook, high schools with the emphasis on Waldorf schools and the overview of the adolescence. The practical part of the thesis contains analyses of two Facebook profiles complemented by surveys. The object of the analysis is a high school student and a student of Waldorf high school.
Keywords:
maturing|Facebook|media|social network|secondary schools|spare time|students|waldorf school|waldorf pedagogy|grammar school; dospívání|Facebook|média|sociální síť|sekundární vzdělávání|volný čas|waldorfská škola|waldorfská pedagogika|gymnázium
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/103562