Název:
Symbolismus upíra v anglickém romantismu
Překlad názvu:
Symbolism of the Vampire in English Romanticism
Autoři:
Sůvová, Jaroslava ; Horová, Miroslava (vedoucí práce) ; Beran, Zdeněk (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] The character of the vampire was popularized especially by Bram Stoker's Dracula. However, Dracula was not the first vampire in British literature and his origins can be traced back to Romanticism. This bachelor thesis will look into the issue of symbolism of vampires in the selected works of English Romanticism from the end of the 18th century to the first decades of the 19th century. The main focus will be on the works of Samuel T. Coleridge, John Keats, Lord Byron and John William Polidori and their approach towards the characters of vampires. The aim of this thesis is to determine what is the function of these characters in the works, what exactly they symbolize, and whether they represent something deeper than "the other", "the abject" and "the damned".Postavu upíra proslavil zejména Bram Stoker ve svém Drákulovi. Nicméně Drákula nebyl prvním upírem v britské literatuře a jeho kořeny se dají vystopovat až do období romantismu. Tato bakalářská práce se bude zabývat otázkou symboliky upírů ve vybraných dílech anglického romantismu od konce 18. a do prvních dekád 19. století. Zaměří se zejména na díla Samuela T. Coleridge, Johna Keatse, lorda Byrona a Johna Williama Polidoriho a jejich pojetí upířích postav. Předmětem této práce je zjistit, jak tyto postavy v jednotlivých literárních dílech fungují, co přesně symbolizují a zda představují něco hlubšího než "ty druhé", "opovrhované" a "prokleté".
Klíčová slova:
Britská literatura|Romantismus|Upír|Sexualita|Gender|Celebrita|Dvojník; British Literature|Romanticism|Vampire|Sexuality|Gender|Celebrity|Doppelganger