Original title:
Alternativní školství v Korejské republice
Translated title:
Alternative education in Republic of Korea
Authors:
Dukátová, Jana ; Horák, Tomáš (advisor) ; Mazaná, Vladislava (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se věnuje popsání historie, vývoje a současnosti korejského alternativního vzdělávání. V nemalé míře uvádí do tématu alternativního školství jako takového, avšak zaměřuje se zejména na konkrétní podoby, jež se ujaly či v pozměněné formě adaptovaly na územíKorejské republiky. Cílem práce je popsat vývoj alternativních vzdělávacích systémů na pozadí vládní vzdělávací politiky, legislativy a celospolečenského kontextu. K pochopení nedávného boomu alternativních konceptů vzdělávacích systémů v Korejské republice podávám stručný exkurz do historie korejské vzdělanosti a poukazuji na problémy, jež jsou zčásti řešeny pomocí zavádění altenrativních vzdělávacích systémů. Klíčová slova Alternativní vzdělávací systémy, waldforské školství, montessoriovská škola, neokonfuciánská společnost, Korejská republikaThis thesis describes the history, changes and today's situation in Korean alternative education. It also includes explanations of main movements in alternative education world- wide and how they applied in the Republic of Korea. The aim of this thesis is to describe Korean alternative education and its legalization, problems and possible developement in the future. Key words Alternative education, waldorf education, montessori, neoconfucian society, Republic of Korea
Keywords:
alternative education|Korean education|educational system|official education|elementary and secondary education; alternativní vzdělání|školství|korejské školství|školský systém|oficiální vzdělání|základní a střední školství
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/103129